meenah

Alla inlägg under oktober 2010

Av Maria Hagman - 19 oktober 2010 21:07

Ooooh vilken bra helg jag har haft! :D Långhelg, eftersom jag tog ledigt från jobbet igår också. Lee och jag satte oss i bilen och åkte norrut till Newcastle i söndags runt lunchtid. Anledning: rockkonsert med bandet Alter Bridge (för er som inte vet så är det dom gamla bandmedlemmarna från Creed, fast med en annan sångare -gjorde det er något klokare?)

Vi hade en lugn eftermiddag i denna stad i norr då vi kikade runt i stan lite, och gick på italiensk restaurang innan vi begav oss till stället där konserten skulle vara. Det var bara en liten inomhusarena, så man stod ju hyfsat nära scenen, vilket var prima :) Hell yeah! Rock away!

Jag lyssnade på Alter Bridge hela förra veckan för att ladda upp, och för att lära mej lite texter så att man kunde sjunga med. Och guuuud vad bra dom var! Dom spelade 2 av mina 3 favoritlåtar, och en av dom körde dom en akustisk version av. Fiiiint! :D

Dagen efter (igår) hade vi som sagt ledigt, och spenderade dagen vandrandes runt på stan och shoppade lite. Trevligt, trevligt!

Tillbaka på jobbet idag, där det var allmänt stressigt som vanligt -extra stressigt för mej idag eftersom det var första dagen tillbaka på jobbet efter att Malin slutade, så det var massor att göra. Lär ju ta ett tag innan man har fixat iordning allt, och kommit ifatt... men det blir nog bra.

 


Av Maria Hagman - 12 oktober 2010 22:01

På begäran från kollegor och systrar, och klagomål på att jag inte skrivit på länge så kommer här ett litet inlägg... Varsågod Hollie, hoppas du får dej ett fnitter och att du känner dej hedrad för att du blir nämnd i min blog ;)


Så, det var över en månad sen jag skrev sist. Oj då! Hela sommaren har jag ju varit allmänt kass på att skriva, men det är väl för att det är den tiden på året då man hittar på mycket.


Efter att jag varit hemma i juli så har jag även hunnit med att ha över föräldrarna på en visit, jag har gått på gratis-festival i parken (nej, inte med alkisarna på parkbänken, utan en riktig festival), besökt lite olika småställen runt om Leeds (så nu känns det som om jag kan Yorkshire rätt bra. Nästa landskap tack!) och nu i Oktober så har jag varit på en stor bal, eller rättare sagt en charity ball med några stycken från jobbet, som en av våra klienter anordnade. 80tals-tema med gröna disco-kulor och avdankade kändisar som försökte sjunga sina gamla hits med sina hesa stämmor. Men det var sjukt kul! Himla skoj att klä upp sej lite, i lång svart tjusig klänning med värsta slitsen. Och killarna var såklart tvugna att ha tuxedo. Lee var het ;) Yeah baby!

                            


 

Nu börjar en ny tid här i Leeds -min kära Malin har gått med i skaran av folk som lämnat jobbet, så det kommer bli väldigt tomt vid mitt skrivbord. Men i hennes ställe har jag fått in min gamla bar-jobbarkompis Laura -den irländska tjejen jag jobbade tillsammans med förra gången jag bodde i Leeds, för 4 år sen. Gud vad tiden springer iväg när man tänker på det...


En annan grej som händer nu i Oktober är att jag och Lee ska åka till Newcastle och gå på rockkonsert! :D Nu på söndag åker vi upp och kollar på Alter Bridge! Yeey! Vi kommer sova över på hotell, och sen är vi lediga hela måndagen efter. Härligt!

Men det berättar jag mer om nästa vecka...


Var detta bra nog för dej, bordsgrannen? ;) Har du fått din dos av fnitter?

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad...

GT doesn't make any sense!


Ovido - Quiz & Flashcards