meenah

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Intressanta promenader...

Av Maria Hagman - 2 september 2010 19:07

Malin och jag går fram och tillbaka till jobbet i alla fall nästan varje dag. Vi stressar dit på 25 minuter på morgonen, och sölar hem på 35. Vid dessa tider på dagen är det ju även så att dom flesta andra också börjar och slutar jobbet, så det är en massa trafik -särskilt en massa jobbarbilar. Ja, ni vet sånna där stora vans som rörmockare och snickare, och gud vet allt, har. I dessa bilar sitter oftast män i medelåldern. Män som i din desperathet tutar och visslar på tjejer när dom passerar.


Under en 25-minuters promenad på morgonen kan man lätt få 5 tutningar och visslingar efter sej. Män som hänger ut genom rutan på bilen och tjoar glatt (och en aning desperat!!)

Det var någon som tutade högt precis när han körde förbi, när man inte var ett dugg beredd, så man höll ju på att både få hjärtattack och kissa på sej på samma gång!


Går man förbi ett bygge så får man ofta höra -"Morning love! You alright?"

Men det trevligaste (och konstigaste) var nog när jag gick till jobbet själv en morgon, och en byggare började storle, och plöstligt brista ut i sång när han såg mej. -"Morning has broken, like the first moooorning..."


Visst blir man på glatt humör när sånt händer :D Och vilket självförtroende man får sen... även fast att komplimangerna kommer från gamla gubbar. Haha!

 

 
 
Sara

Sara

3 september 2010 16:44

Hahahahahahha! Jag ser dig framför mig gå längs gatan och bara lysa som en stjärna. Haha :P

http://sarahagman.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

3 september 2010 16:50

"It seems we can't go anywhere without a car that goes beep beep!"

http://sarahagman.bloggplatsen.se

Maria Hagman

3 september 2010 18:33

Hell yeah baby ;)

 
Majababbles

Majababbles

3 september 2010 23:31

that's the only action I ever get tho! lol

http://all-fashionbabble.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Hagman - 24 februari 2011 21:45


  Profile On: Maria Name: Maria Hagman Likes: Metal music, Lee, tattoo design Sits in the office: On the off-site table between Laura and Katie.   Maria is a senior link builder over on the off-site SEO desk, taking care of the two ...

Av Maria Hagman - 1 december 2010 14:26

Oj oj oj vad det snöar! Det är totalt kaos i england. Här vet dom ju inte vad vinterdäck är för något, så så fort det blir några centimeter snö så stannar trafiken. Tågen och bussarna ställs in och bilarna rör sej inte. Fast idag är det faktiskt ...

Av Maria Hagman - 17 november 2010 18:36

Jag har fått höra att jag suger på att updatera min blogg. Jag antar att folk (systrar) är intresserade av att höra om mitt liv här borta helt enkelt. Nu är det många månader sen jag träffade dom -4 månader för att vara exakt. Usch och fy. Inte a...

Av Maria Hagman - 19 oktober 2010 21:07

Ooooh vilken bra helg jag har haft! :D Långhelg, eftersom jag tog ledigt från jobbet igår också. Lee och jag satte oss i bilen och åkte norrut till Newcastle i söndags runt lunchtid. Anledning: rockkonsert med bandet Alter Bridge (för er som inte vet...

Av Maria Hagman - 12 oktober 2010 22:01

På begäran från kollegor och systrar, och klagomål på att jag inte skrivit på länge så kommer här ett litet inlägg... Varsågod Hollie, hoppas du får dej ett fnitter och att du känner dej hedrad för att du blir nämnd i min blog ;)   Så, det var öv...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad...

GT doesn't make any sense!


Ovido - Quiz & Flashcards