meenah

Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

A new time, a new place

Av Maria Hagman - 5 juli 2010 08:45



Malin och jag har nu bott i vårt nya hus i 8 dagar. Flytten gick rätt smidigt. Lee var så snäll och hjälpte oss, och allt som allt blev det fyra rundor i hans bil. (Mina grejer fick plats i en bil, resten var Malins. Hon har mycket prylar den tösen) Vi lyckades packa upp allt utom ett par smågrejer redan första dagen, och vårt hus är så mysigt så! Jag ska ta lite bilder och lägga upp så småningom.


Huset består av en källare som fungerar som förråd. På bottenvåningen är ett litet kök, och ett hyfsat stort vardagsrum med två soffor, matsalsbord, en öppen spis (som tyvärr är igenbommad) och en liten ”läshörna”. På andra våningen är Malins mysiga rum med massa fina tyger och ljus och prylar, och på tredje våningen, som är en vindsvåning med snedtak, är mitt rum. Jag har en hel våning för mej själv!


Vi hade en sån himla tur att vår hyresvärd renoverade en massa innan vi flyttade in. Dom lade in ny heltäckningsmatta i trappan, nytt golv i badrummet + nytt badkar. I mitt rum är det nymålat, nytt trägolv, och nya möbler. Väldigt fräscht!


Det fick bli en runda till IKEA i torsdags kväll efter jobbet. Jag spenderade nog £55, men jag vet inte riktigt på vad. Hehe… Men så är det väl oftast när man åker dit. Man plockar på sej en massa ljus, plantor, ramar och småprylar, och sen vips så har man spenderat en massa pengar. Mitt rum är fortfarande rätt tomt dock. Jag behöver ett par lampskärmar och lite tavlor på väggarna. Jag får lite halvpanik på mina hypervita väggar.


I lördags hade vi en liten inflyttningsfest, med mestadels folk från jobbet, men även lite annat folk. Vi var väl ungefär 15 stycken skulle jag tro. Fyra nationaliteter. 3 svenskar, 2 tyskar, 4 greker och resten engelsmän. En väldig blandning, men det blir ju så mycket trevligare då. Malin och jag hade gjort lite plockmat, så som oliver och fetaost, mozzarella, cocktailtomater, salami, vitlöksbröd, dip och quesadillas. Mycket populärt!


Som inflyttningspresent till oss själva gick vi på en konsert i onsdags kväll. Vi såg dom två gitarrspelande syskonen från sydamerika –Rodrigo y Gabriela. Verkligen gitarrgudar! Herregud vad bra det var. Medan brodern spelar melodiska slingor på sin gitarr, i typisk spansk stil, så spelar systern komp, samtidigt som hon trummar på gitarren med både knogarna och handflatan. Det låter som ett helt band som spelar, fastän att dom bara är två stycken. Riktigt mäktigt! Dom spelar mycket olika låtar, men mest covers. Det är mycket metal-låtar som dom har gjort om till spansk stil. Så häftigt! Orion med Metallica är grymt bra.

Jag avslutar med lite bilder från konserten…


       


 

 
 
Sara

Sara

5 juli 2010 13:30

Jag tror jag kommer och flyttar in hos er :D Det låter som att ni har det mysigt. Ser fram emot att få se bilderna och så småningom hälsa på ;)

http://sarahagman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Hagman - 24 februari 2011 21:45


  Profile On: Maria Name: Maria Hagman Likes: Metal music, Lee, tattoo design Sits in the office: On the off-site table between Laura and Katie.   Maria is a senior link builder over on the off-site SEO desk, taking care of the two ...

Av Maria Hagman - 1 december 2010 14:26

Oj oj oj vad det snöar! Det är totalt kaos i england. Här vet dom ju inte vad vinterdäck är för något, så så fort det blir några centimeter snö så stannar trafiken. Tågen och bussarna ställs in och bilarna rör sej inte. Fast idag är det faktiskt ...

Av Maria Hagman - 17 november 2010 18:36

Jag har fått höra att jag suger på att updatera min blogg. Jag antar att folk (systrar) är intresserade av att höra om mitt liv här borta helt enkelt. Nu är det många månader sen jag träffade dom -4 månader för att vara exakt. Usch och fy. Inte a...

Av Maria Hagman - 19 oktober 2010 21:07

Ooooh vilken bra helg jag har haft! :D Långhelg, eftersom jag tog ledigt från jobbet igår också. Lee och jag satte oss i bilen och åkte norrut till Newcastle i söndags runt lunchtid. Anledning: rockkonsert med bandet Alter Bridge (för er som inte vet...

Av Maria Hagman - 12 oktober 2010 22:01

På begäran från kollegor och systrar, och klagomål på att jag inte skrivit på länge så kommer här ett litet inlägg... Varsågod Hollie, hoppas du får dej ett fnitter och att du känner dej hedrad för att du blir nämnd i min blog ;)   Så, det var öv...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad...

GT doesn't make any sense!


Ovido - Quiz & Flashcards