meenah

Alla inlägg under april 2010

Av Maria Hagman - 26 april 2010 23:08


    

Nu har det gått lång tid sedan jag skrev senast. En hel månad! Ojoj... Shame on me!

Betyder väl dock att jag har varit upptagen med att ha massa roliga saker för mej ;)


Nu vet jag inte ens vad jag ska välja att skriva om... tänker så det knakar. Det underbaraste som hände denna senaste månaden var dock att min kära syster Sara kom till Leeds och hälsade på! :D Alldeles för kort tid dock -bara en ynka vecka.


Men det var en vecka fylld av massa skoj. Jag visade henne runt större delen av stan, och vi gjorde även två dagstrippar under veckan.


En dag tog vi tåget till den jättefina staden York och vandrade runt på alla gamla gator, söta gränder, pampiga katedraler och andra gamla byggnader.


1                                   2                        3


1. Ibland känner man sej liten...

2. Uppenbarligen så är jag dyrkad i York.

3. Jag och Madde väntar på vår publunch på ett jättemysigt ställe i York.


På helgen åkte "blondie-ligan" -d.v.s jag, Sara, Malin, Madde och vår nyvunne medlem Lee ut till ladsbygden till ett mysigt ställe som heter Bolton Abbey. Det är en gammal kyrkruin som ligger vid en flod mellan en massa kullar och fält. Ett riktig gammalt, typiskt engelskt ställe som får en an känna sej som om man var med i Robin Hood-filmen med Kevin Costner.

Här är några bilder från vår lilla utflykt till Bolton Abbey:

   

4                          5                                   6

 

7                         8                       

 

9                                      10


4. Jag leker turist med kameran i högsta hugg.

5. Det fanns två sätt att ta sej över floden -bron, eller genom att hoppa på stenar.

6. Man måste ju ha lite spänning i tillvaron. Lösa, vingliga, halvsjunkna, blöta stenar är ju bra mycket mer spännande än en bro! ;) Madde hade lite problem på ett ställe dock :P

7. Malin inne i kyrkruinen.

8. Älskade saknade syster!

9. Hela brud-ligan :) Lee fick inte vara med på kort...

10. Mycket engelskt, mycket gammalt... mycket fint! :)


Vi hade en underbar vecka helt enkelt. Förutom våra utflykter var vi på några gig runtom i Leeds. 3 stycken hann vi med faktiskt. Första kvällen Sara var här så gick vi ner till lokala puben the Chemic och kollade på en livespelning med ett gäng människor som spelade irländsk folkmusik.

På torsdagen gick vi på en annan spelning nere på the Fenton där Jonny är manager, där några rockband spelade.

På lördagen var den sista spelningen -den som alla woodhouse-människor hade sett fram emot i flera månader. Det var det kända ska-bandet the Beat som spelade. Lokalen var fullpackad med folk som dansade som galningar. Jag lovar att jag inte överdriver om jag säger att det var 40 grader där inne! Sjukt varmt! Men det var bara att tänka bort värmen och dansa vidare för sån här musik kan man inte stå still till! Vi var lagom heta när kvällen var slut. Drypande av svett, med håret slickat mot huvudet. Otroligt sexigt! Men lika glada för det var vi! :D


Det finns alldeles för mycket att berätta, så jag ska spara på era krafter när det gäller att använda ögonen och sluta skriva nu, för den här gången.

 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad...

GT doesn't make any sense!


Ovido - Quiz & Flashcards